Politica de retur și garanție
MOLDOSERVICE SRL
Sediu social: Str. Piatra Corbului nr. 41, Cod 615100
CUI: 15728054 | Nr. înmatriculare: J27/1245/2003
1. Dispoziții generale
Prezenta politică reglementează condițiile de garanție și retur aplicabile produselor comercializate prin intermediul website-ului www.moldoservice.ro.
Toate produsele sunt livrate însoțite de factură fiscală și, după caz, certificat de garanție.
Ne angajăm să respectăm în totalitate dispozițiile legislației române și europene privind drepturile consumatorilor, în special:
- OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în contractele încheiate cu profesioniștii,
- OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri,
- OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor (republicată),
- Codul Civil.
2. Garanția produselor
2.1. Durata garanției
- Piese auto și accesorii – 24 luni de la data achiziției, conform legii.
- Consumabile auto (filtre, becuri, ștergătoare, lichide auto, odorizante etc.) – durata garanției este limitată la durata medie de utilizare, care poate fi mai mică de 24 luni.
- Anvelope auto – 24 luni de la data vânzării, condiționat de utilizarea corespunzătoare.
- Articole bricolaj și grădinărit – conform certificatului de garanție al producătorului/importatorului.
2.2. Ce acoperă garanția
Garanția legală acoperă lipsa de conformitate a produsului față de contract, defecte de fabricație sau vicii ascunse.
Daca, in urma examinarii produsului se va constata ca este necesara efectuarea unei expertize tehnice conform art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992-republicata, pentru stabilirea viciilor/neconformitatilor sesizate si cauza acestora, piesa va fi trimisa producatorului sau organului tehnic abilitat pentru constatarea acestor vicii. La finalizarea expertizei va vom comunica concluziile acesteia precum si modul de solutionare a sesizarii dvs. in termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertiza - astfel cum prevede art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992 republicata. Garantia acopera defectele de material sau de fabricatie iar produsele care vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi inlocuite in cadrul termenului de garantie cu altele noi, conform legii. Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe bonul si/sau factura de vanzare a produselor.
În funcție de caz, soluțiile aplicabile sunt:
- repararea produsului,
- înlocuirea produsului cu unul identic sau echivalent,
- restituirea contravalorii produsului.
2.3. Pierderea garanției
Garanția poate fi anulată în următoarele situații:
- Montarea pieselor în service-uri neautorizate de RAR sau montaj incorect.
- Utilizarea pieselor în alt scop decât cel pentru care au fost fabricate.
- Montaj împreună cu piese uzate/defecte sau date eronate furnizate de cumpărător la identificarea piesei.
- Uzura normală sau întreținerea necorespunzătoare a vehiculului.
- Folosirea vehiculului în condiții improprii (taximetrie, competiții sportive etc.).
- Avarii cauzate de accidente, șocuri mecanice, termice, chimice sau atmosferice.
- Urme de lovituri, deformări, zgârieturi, suduri, modificări ale produsului.
2.4. Documente necesare pentru garanție
Pentru a solicita garanția, clientul trebuie să transmită împreună cu produsul:
- Factura/bonul fiscal de achiziție,
- Certificatul de garanție,
- Dovada montajului într-un service autorizat RAR (factură, deviz, bon fiscal),
- In cazul compresoarelor de aer conditionat, obligatoriu, copie factura achizitie uscator, filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa ca s-au inlocuit compresorul, uscatorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata si ulterior uscata cu azot.
- Nota de constatare emisă de un service autorizat prin care se constata defectiunea si sunt explicate cauzele aparitiei acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, sonde lambda, amortizoare, discuri frana, etriere, sisteme franare, injectoare, etc),
- Copia autorizației RAR a service-ului,
- Copia certificatului de înmatriculare al autovehiculului,
- Formularul de reclamație în garanție (pus la dispoziție de MOLDOSERVICE SRL).
NOTA. In cazul in care produsul reclamat la garantie s-a comercializat in set/kit atunci trebuie predat in aceeasi forma, chiar daca defectul reclamat provine doar de la una din piese.In cazul in care expediati piesa/piesele prin curier va rugam sa ne comunicati in scris la store@moldoservice.ro data la care ati predat piesa/piesele curierului si numarul de expeditie(AWB).
2.5. Termenul de soluționare
- Pentru consumatori (persoane fizice): maximum 15 zile calendaristice de la depunerea reclamației.
- Pentru alte cazuri: termen rezonabil de 30 zile calendaristice.
3. Politica de retur
3.1. Dreptul legal de retragere
Conform OUG nr. 34/2014, consumatorul are dreptul să se retragă din contract, fără a motiva decizia, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.
Acest drept se aplică doar persoanelor fizice. Persoanele juridice nu beneficiază de dreptul legal de retragere.
3.2. Condiții de retur
Produsul returnat trebuie să fie:
- în aceeași stare în care a fost livrat,
- în ambalajul original, cu etichetele intacte,
- însoțit de toate accesoriile și documentele inițiale (factură, certificat garanție etc.),
- fără urme de montaj, utilizare, vopsire, sudură sau alte modificări.
3.3. Produse exceptate de la retur
Nu se acceptă retur pentru:
- produse realizate/comandate special (piese OE, module programate, piese fabricate pentru mașini non-EU),
- produse cu motor termic care au fost puse în funcțiune (dacă motivul returului nu este o defecțiune),
- consumabile folosite (lichide, filtre, odorizante, becuri etc.),
- produse de siguranță (airbaguri, centuri de siguranță),
- produse cu ambalaj deteriorat, incomplete sau cu accesorii lipsă.
3.4. Procedura de retur
- Clientul notifică intenția de retur în scris, pe adresa store@moldoservice.ro, înainte de expirarea celor 14 zile.
- Produsul se trimite prin curier rapid (Fan Courier/Sameday,etc) sau se preda personal la adresa:
MOLDOSERVICE SRL – Str. Piatra Corbului nr. 41, Cod 615100, România.
- Cheltuielile de transport pentru retur sunt suportate de către client.
- Rambursarea contravalorii produsului se face în termen de maximum 14 zile calendaristice de la recepția și verificarea produsului, în aceeași modalitate de plată utilizată la achiziție.
- Nu se acceptă retur cu ramburs la livrare.
- Dupa ce vom receptiona returul in depozitul nostru, vom verifica starea produselor returnate. Ulterior va vom comunica statusul returului.
3.5. Retur parțial și livrare gratuită
Dacă o comandă a beneficiat de transport gratuit, dar prin retur valoarea comenzii scade sub pragul de livrare gratuită, costul de transport inițial va fi reținut din suma rambursată.
4. Responsabilități și limitări
- MOLDOSERVICE SRL nu este răspunzătoare pentru defecte sau daune apărute ca urmare a transportului necorespunzător efectuat de client la retur.
- Verificarea produsului returnat se face la recepția în depozitul nostru. Clientul va fi informat prin e-mail asupra rezultatului verificării.
- Dacă produsul nu respectă condițiile de retur, acesta va fi returnat clientului, cu plata transportului în sarcina acestuia.
5. Contact
Pentru solicitări de garanție sau retur, ne puteți contacta:
- E-mail: store@moldoservice.ro
- Telefon: 0726/194263;0723/262093;
- Adresă: Str. Piatra Corbului nr. 41, Cod 615100, România